سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 184325
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 27
  • تعداد کل پست ها: 148

تبلیغات چیست؟   
آگاهی دادن و اطلاع رسانی نسبت به یک موضوع خاص در جهت جذب مخاطب
 بر مبنای آگاهی دادن و اطلاع رسانی مبتنی بر 2 فاکتور ذیل
* سیاستها و تفکرات سازمان تبلیغات  کننده
* هماهنگی و همخوانی این تفکرات با محیط مخاطبین از نظر پذیرش (محیط فرهنگی و اجتماعی)

حال اگر شما این تعریف را با هزاران پیامکی که روزانه از سوی اپراتورهای تلفن همراه برای من و شما ارسال می شود مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که این هجم بالای تبلیغات نه در جهت معرفی محصولات است، بلکه در جهت اغوای مشتریان است،
تبلیغات برای معرفی یک محصول یا خدمات جدید به مشریان کاربرد دارد، ولی وقتی شما یک پیامک مشابه را در روز گاهی بیش از 5 الی شش بار دریافت می کنید، آیا باز هم می توان هدف از این کار را معرفی محصولات و خدمات دانست؟ آیا ارسال چندباره یک پیامک مشابه در روز را نباید تحمیل ایده و نظر بر مخاطب دانست؟
این کار بیش از آنکه بتواند جذب مخاطب کند، مخاطب گریز است و جای تعجب است که چرا وقتی در یک نظر سنجی ساده می توان از میزان رضایت و یا عدم رضایت مخاطبین از این شیوه تبلیغات آگاه شد؛ باز هم اپراتورها به این شیوه تبلیغاتی خود ادامه می دهند و موجبات نارضایتی مردم و مخاطبین خود را فراهم می کنند.

                        پیامک های تبلیغاتی
دوستی می گفت: گاهی هجم تبلیغات این شرکت ها آنقدر زیاد است که فقط باید یک منشی برای خواندن پیامک ها استخدام کنیم.
دوست دیگری که از این شیوه تبلیغات به شدت ناراضی بود نیز در همین رابطه می گفت: من پیامک های اپراتورهای اول و ایرانسل را وسط راه پاک می کنم :))
و شخصا معتقدم این روش بیشتر شبیه گدایی آنهم با شیوه نوین است.

امیدوارم اپراتورهای همراه اول و به خصوص ایرانسل قبل از آنکه بدون هیچ تفکری به این شیوه ادامه دهند، با بررسی و نظر سنجی میزان کارآیی این روش را مورد ارزیابی قرار دهند و روش های بهتر و خلاقانه تری را برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان انتخاب کنند.
 






نقش رسانه در بهبود حجاب در جامعه
شاید بتوان یک از دلایل بروز و گسترش این امر در جامعه را به سیاست ها و برنامه ریزیهای از هم گسیخته و غیرکارشناسی متولیان امور فرهنگی مربوط دانست. متاسفانه مهمترین ابزارهای تبلیغی ما از جمله رسانه، نه تنها هیچ گونه چارچوب و برنامه مدونی برای بهبود حجاب در جامعه ندارند، بلکه گاهی خواسته و یا ناخواسته خود به مبلغان مدل ها و پوشش های غیرمتعارف بدل می شوند؛ تا جایی که حتی ساختن یک فیلم و یا سریال در زمینه حجاب نیز نمی تواند گره ای از این مشکل باز کند. 
مثلا حرفهای بازیگران سریال کلاه پهلویدر دفاع از حجاب و نقش کلیدی آن در استحکام بنیان خانواده آنقدر شعاری است که اصلا رغبتی در فرد برای انتخاب حجاب به عنوان پوشش برتر ایجاد نمی شود، وقتی عکسها، تصاویر و فیلمهای همین افراد به بدترین شکل در فضای مجازی یافت می شود، وقتی تصاویر همین زنان بازیگران با انواع آرایش ها و پوشش های عجیب و غریب بر روی مجلات زرد دیده می شود، آیا می توان امیدوار بود که ساخت اینگونه فیلمها بتواند مروج فرهنگی باشد که مردم این سرزمین برای داشتن و رسیدن به آن انقلاب کردند و شهید دادند. 
بیشترین آسیبی که جامعه جوان ما در این زمینه می بیند، تنها و تنها به دلیل عدم آگاهی و شناخت برنامه های دشمن، نداشتن راهکار مبارزه صحیح برای مقابله و عدم استفاده از ایده ها و روشهای فردی با درنظرگرفتن پشتوانه فرهنگی عظیم ملت است. 
متاسفانه بیشتر راه حل های ما فقط حس انتقامجویی و لجبازی را در افراد بی حجاب موجب شده است و مطمئنا قانع کردن فردی که به دلیل سیاست های غلط سرناسازگاری گذاشته است، کاری بس دشوارتراست، هرچند غیرممکن نیست. 
چراکه فقط غیرممکن، غیرممکنه

             حجاب، خار چشم دشمن

مساله دیگری که امروزه بسیار زیاد دیده میشود، مساله حجاب زیبا است که متاسفانه به یک جستجو در اینترنت بسیار هماز این موارد می توان مشاهده کرد، بستن شال و روسری به شیوه های مختلف به بهانه هایی چون داشتن حجاب زیبا و یا متنوع، تا جایی می تواند قابل قبول باشد که به اصل حجاب خللی وارد نشود، مساله ای که در بسیاری از این مدل های تبلیغ شده در فضای مجازی اصلا به چشم نمی خورد.

* حجاب مایه‌ى تشخص و آزادى زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ى مادیگرایان، مایه‌ى اسارت زن نیست. زن با برداشتن حجابهاى خود، با عریان کردن آن چیزى که خداى متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک میکند، خودش را سبک میکند، خودش را کم‌ارزش میکند. حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذارى زن است، سنگین شدن کفه‌ى آبرو و احترام اوست؛ این را باید خیلى قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله‌ى حجاب تشکر کرد؛ این جزو نعمتهاى الهى است
 
*حجاب در کلام رهبری (اردیبهشت ماه 91)






امام خمینی و امام خامنه ای بارها در سخنرانی های خود به نقش زنان و جایگاه والای آنها در جامعه اشاره کرده اند. امام خمینی (ره) در سخنرانی های خود همواره بر تاثیرگذاری زنان در پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرده اند: ((شما خواهران در این نهضت سهم بسزایی داشته اید.
شما سهم بزرگی در نهضت اسلامی ما دارید. شما در آتیه برای مملکت ما پشتوانه هستید .))
امام خامنه ای نیز در مورد نقش زنان می فرمایند:
((خانم ها سربازان خط مقدم انقلاب بودند و این به معنای واقعی کلمه است و من به عنوان یک مبالغه نمی گویم. ما در جریان انقلاب شاهد بودیم که زن در کشور ما سرباز خط مقدم انقلاب شد
.
اگر زن ها با انقلاب سازگار نبودند و این انقلاب را نمی پذیرفتند و به آن باور نداشتند ، مطمئنا این انقلاب واقع نمی شد .من به این معنا اعتقاد دارم .
اولا اگر آن ها نبودند ، نیمی از گروه انقلابیون مستقیما در میدان نبودند . ثانیا به طور غیر مستقیم روی فرزندان و شوهران و براداران و محیط خانه - که زن در محیط خانه دارای تأثیر فرهنگی زیادی است - اثر می گذاشتند .
این حضور آن ها بود که توانست ستون فقرات دشمن را بشکند و مبارزه را به معنای واقعی کلمه پیش ببرد.))*

                          حجاب، شهدا





صفحات :   
|1  2  >  |