سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 184216
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 10
  • تعداد کل پست ها: 148

شاید هیچ چیز مانند تلاش محبان اهل بیت برای رسیدن به جایگاه یک شیعه واقعی نتواند تسلی بخش دل حضرت مهدی (عج) باشد. از این رو برخی از اوصاف شیعه از دیدگاه امام حسن عسکری (ع) را ذکر می کنم و از همه دوستان التماس دعا دارم.
امام حسن عسکری (ع) به شیعیانش می فرماید
:
 اگر کسی از شما در دینش ورع داشته و راستگو باشد و ادای امانت کند و با مردم خوش رفتار باشد، می گویند: «این، یک شیعه است.» و همین مسأله، من را شادمان می کند. از خدا بترسید و تقوای الهی را پیشه خود سازید (و با اعمالتان) زیور و زینت برای ما باشید و مایه زشتی (و بد نامی) ما نباشید. هرگونه دوستی را برای ما جلب کنید و هر بدی را از ما دور سازید. زیرا هر خوبی که در حقّ ما گفته شود، سزاوار آنیم و هر بدی که در حقّ ما گفته شود، شایسته آن نیستیم
.
بسیار خدا را به یاد داشته باشید و نیز یاد مرگ را
. زیاد قرآن تلاوت کنید و بر رسول اللّه صلی الله علیه و آله وسلم صلوات بفرستید. چه اینکه اینها اموری هستند که طبعاً موجب رعایت توصیه های فوق می شود.

همچنین می فرماید: پارساترین مردم کسی است که در شبهات، درنگ کند، عابدترین مردم کسی است که واجبات الهی را انجام دهد، زاهدترین مردم کسی است که از کارهای حرام بپرهیزد و کوشاترین مردم کسی است که گناهان را ترک کند.(1)

                                 امام حسن عسکری (ع)

عبادت به زیاد روزه گرفتن و نماز خواندن نیست؛ بلکه عبادت این است که در امر (مخلوقات)خداوند بسیار تفکّر شود.
و چه دقیق فرموده است! چه اینکه اگر آدمی در خلقت الهی و اینکه از کجا آمده، چرا آمده است، به کجا می رود و ...؟ تفکّر کند، طبعاً به شناخت خداوند نزدیک تر می شود و در راستای همان تفکّر، به وظایف بندگی خود عمل می کند
. (2)

پیروان و شیعیان علی ( علیه السلام) کسانی هستند که برادران (دینی) خود را بر خویش مقدم می دارند گرچه خودشان نیازمند باشند و شیعیان علی ( علیه السلام) کسانی هستند که از آن چه خداوند نهی کرده دوری می کنند و به آنچه امر نموده عمل می کنند و آنان در تکریم و احترام برادران مؤمن خود به علی ( علیه السلام) اقتدا می نمایند (3)
و در جای دیگر درباره نشانه های شیعیان فرمود: نشانه های مؤمنان (شیعیان) پنچ چیز است: خواندن پنجاه و یک رکعت نماز در هر روز (17 رکعت واجب و 34 رکعت نافله
) زیارت اربعین امام حسین (علیه السلام) داشتن انگشتر در دست راست، و ساییدن پیشانی به خاک و بلند خواندن بسم الله الرحمن الرحیم (در نمازها). (4)

1،2. تحف العقول، حرّانی، ص 362
3. محمدی ری شهری، میزان الحکمه، ج 5، ص 231
4. حارالانوار، ج 95، ص 348 و مصباح المتهجد، ص 787، روضة الواعظین، ج 1، ص 195
.

پ.ن: غروب یازدهمین خورشید امامت را تسلیت عرض می کنم.
التماس دعا
برگزیده مجله پارسی بلاگ
انتشار در
عمارنامه






دو نمونه از دروغ های گفته شده در برنامه های شبکه های خارجی فارسی زبان
پرده اول :
چند وقت پیش در یکی از برنامه های شبکه بی بی سی در مورد وجود یا عدم وجود خدا صحبت می شد، نام برنامه یادم نیست، چون تقریبا آخرای برنامه رسیدم. یکی از افرادی که در این برنامه حضور داشت، تلاش می کرد تا خدا را انکار کند، هر چند معتقد بود که انکار خدا به معنی انکار خوبی ها نیست و انسان می تواند به خدا اعتقاد نداشته باشد اما خوب باشد و برای اثبات حرفش داستانی را تعریف کرد:
"وقتی نوجوان بودم، یک روز اومدم خانه دیدم مامانم داره نماز می خونه، نشستم جلوی مامانم و هی گفتم خدا وجود نداره، خدا وجود نداره، خدا وجود نداره، این حرف را آنقدر تکرار کردم تا نماز مامانم تمام شد. تا نمازش تموم شد، من و بغل کرد و گفت شاید خدا وجود نداره، اما مهر مادری که وجود داره!!
من تا اینجا را هیچ مشکلی با خاطره این فرد ندارم، یعنی به نظر من، انکار خورشید توسط انسان، باعث کم فروغ شدن خورشید نمی شود، در واقع انکار خدا، تنها به ضرر من است و ذره ای از بزرگی او کم نمی شود :
ولی نکته ای که به من ثابت شد این بود که این مرد که تمام تلاش خود را می کرد تا اثبات کند خدایی وجود ندارد، بعد از تعریف کردن این خاطره گفت: "واقعا مادر خوبی بود، امیدوارم روحش در آرامش باشد!!"
تا جایی که من می دونم عدم اعتقاد به خدا، یعنی باور نداشتن روح، و زندگی پس از مرگ. حال اینکه این فرد با گفتن این جمله ثابت کرد که حتی خودش هم حرف هایش را باور ندارد، این درحالی است که سعی می کرد عقیده خود را برای دیگران اثبات کند.

یُرِیدُونَ أَن لِیُطْفِئُوا نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ؛آنها می خواهند نور خدا را با (فوت کردن) با دهان هایشان خاموش سازند.

                           دروغگویان کم حافظه

پرده دوم: با نزدیک شدن به ایام دهه فجر، داغ دل خیانت پیشه های دوران پهلوی، نیز تازه می شود و سعی می کنند تا برنامه هایی تولید کنند و نشان دهند که مردم ایران از انقلاب خود پشیمانند. در یکی از همین برنامه ها در مورد زندانیان سیاسی صحبت می شد: اما از آنجا که دروغگو کم حافظه است، معمولا گاف هایی می دهند که در نوع خود بی سابقه است. این گزارش در مورد یکی از زندانیان سیاسی صحبت می شد که به دلیل شکنجه های روحی و روانی دچار فراموشی شده بود و حتی خانواده خود را هم در ملاقات نشناخته است. اما جالب اینکه در ادامه گزارش آمده بود، همین فرد بیانیه ای در خصوص شرایط بدن زندان صادر و منتشر کرده است.
حال سوال اینجاست چگونه فردی که آنقدر دچار فشارهای روحی است که حافظه خود را از دست داده است و حتی اعضای خانواده خود را نمی شناسد، توانسته است بیانیه ای بلند بالا در خصوص شرایط بد زندان و ناعدالتی وارد شده بر خود صادر کند؟

صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لاَ یَعْقِلُونَ: (آنان) کر و لال و کورند از این رو عقل خود را به کار نمی گیرند.

برگزیده مجله پارسی بلاگ
انتشار در عمارنامه






  شاید بتوان یکی از مهمترین درسهای عاشورا و قیام امام حسین را بصیرت دانست. بصیرت و بینشی که برای برخی روشن کننده راه بود و نجات بخش و نداشتن همین بصیرت از سوی دیگر برخی را تا قعر آتش دوزخ فرو برد. شاید آنروز که یزید سرمست از پیروزی بر  حسین بن علی در واقعه کربلا بود، هرگز فکر نمی کرد، چندی نخواهد گذشت که تاریخ از او به بدنامی یاد خواهد کرد و مردمان قرن های آینده هر ساله عاشورا را به یاد امام حسین و یارانش باشکوه تر برگزار می کنند. تصور چنین چیزی در آن برهه از تاریخ که غبار فتنه همه جا را پوشانده بود کاری بود بس دشوار که تنها ایمان، تقوی و تمسک به اهل بیت می توانست نجات بخش مردمان باشد.

بزرگداشت قیام امام حسین و یارانش، در روز عاشورا و در اربعین حسینی چراغ راهی است تا با اندکی تفکر در وقایع آن دوران، خود را در برابر فتنه های دوران خود ایمن کنند. به همین دلیل است که دشمنان نیز تمام تلاش خود را می کنند تا این آتش افتاده در جان مسلمان را خاموش کنند، آنها می دانند که اعتقاد به امام حسین و یارانش و پذیرش حقانیت آنها، یعنی نابودی یعنی بصیرت و یعنی نابودی و برملاشدن فتنه ها و نقشه های آنان.اگر روزی تلاش دشمنان بر پاک کردن این خاطره از حافظه مردم مسلمان و جهان بود، امروز تمام تلاش خود را بر تحریف این واقعه تاریخی گذاشته اند و رسانه های دشمن از تمام توان خود برای این هدف بهره می برند.

                               امام حسین، عاشورا اربعین حسینی

حضرت زینب و امام سجاد (ع) در آن برهه تاریخی، درحالی که تصور همه شکست آنان بود تا تمام ایمان و اعتقاد خود از هدف خود دفاع کردند و با بیان خطبه های مهم و تاثیرگذار در مجلس یزید، زمینه بیداری مردمی را فراهم کردند که دچار بی بصیرتی شده بودند و در تمیز حق از باطل به گمراهی رفته بودند.   اکنون وظیفه مسلمانان به خصوص شیعیان است تا این پرچم را بالا نگه داریم و حقانیت قیام عاشورا را فریاد بزنیم و در مقابل همه توطئه ها دشمنان با ابزار مناسب بایستیم.

پ.ن: اربعین حسینی و عروج معلم اخلاق حاج آقا مجتبی تهرانی را به همه دوستان تسلیت عرض می کنم.

التماس دعا

انتشار این مطلب در مجله شبانه باشگاه خبرنگاران
برگزیده مجله پارسی بلاگ





صفحات :   
|1  2  >  |