سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 184338
  • بازدید امروز: 13
  • بازدید دیروز: 27
  • تعداد کل پست ها: 148

اعجاز علمی قرآن (قسمت اول)

اگر به این مسئله باور داشته باشیم که خداوند خالق هر چیز است و همه چیز را در بهترین حالت آفریده است؛ باید این مسئله را نیز قبول داشته باشیم که آفرینش هیچ موجودی نمی تواند بیهود و عبث باشد.
الَّذِی أَحْسَنَ کُلَّ شَیْءٍ خَلَقَهُ  خداوند کسى است که هر چه را آفرید نیکو آفرید (سوره سجده آیه 7)
و ما خلقنا السماء و الأرض و ما بینهما باطلا ذلک ظن الذین کفروا؛ ما آسمان و زمین و آنچه بین آنهاست بازیچه و باطل نیافریدیم. این گمان کافران است. (سوره ی ص، آیه ی
27)

از این رو هیچ چیز در این جهان بدون هدف خلق نشده است و خلق هر موجودی بی شک دارای فواید و مزایای بسیاری است؛ هر چند ما از آن بی خبر باشیم. یکی از این موجودات سوسک است؛ شاید بارها با دیدن یک سوسک از خود پرسیده باشید که خداوند چرا این موجود موذی و کثیف را خلق کرده است و نبودن این موجود به کجای دنیا بر می خورد؟

جالب است بدانید دانشمندان بریتانیایی دانشگاه ناتینگهام در آخرین تحقیقات خود متوجه شدند در مغز سوسک‌ها و ملخ‌ها مولکول‌های قوی آنتی‌بیوتیکی وجود دارد. این مولکول‌ها قادر به محافظت بدن سوسک‌ها در مقابل میکروب‌های خطرناک هستند. گفتنی است دانشمندان فعال در زمینه میکروبیولوژی می‌گویند که آنتی‌بیوتیک موجود در مغز و بافت‌های عصبی دیگر در بدن سوسک‌ها در جریان تحقیقات آزمایشگاهی بیش از 90 درصد از باکتری‌های MRSA و ای.‌کلی (E.colli)  را از بین برده‌اند، بدون اینکه به سلول‌های بدن انسان آسیب برسانند. در مجموع 9 ملکول در بدن این حشرات کشف شده که می‌توانند باکتری‌ها را نابود کنند. 

رمز توانایی سوسک‌ها برای زندگی در آلوده‌ترین مکان‌ها
توانایی سوسک ها در زندگی کردن در مکانهای آلوده به دلیل وجود سیستم دفاعی قوی و تولید آنتی بیوتیک برای مقابله با میکروب‌ها است.
باید به این مسئله نیز توجه داشته باشیم که اگر ما کاری را به یک دلیل انجام می دهیم؛ خداوند هر کاری را به هزار و یک دلیل انجام می دهد. پس این تنها یکی از هزاران فایده این موجود است که کشف شده است.

پی نوشت:
MRSA  نوعی از باکتری‌های استافیلوکوکوس Staphylococcus است که عفونت‌های خطرناکی را در بدن ایجاد می‌کند و در برابر بیشتر آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم است. ای.‌کلی (E.colli) نیز باکتری عفونت‌زای دیگری است که یکی از علایم آن اسهال است.

 

 

 






قرآن کتاب هدایت

هنوز چیزی از ماه پرفضیلت و انس ما با کتاب آسمانی نگذشته است که شیطان بزرگ در ادامه سیاست های اسلام ستیزی خود، اقدام به پاره کردن، آتش زدن و لگد مال کردن کردند. خدا را شکر که خداوند دشمنان ما را از احمق ها قرار داد. این که اینان با چه عقلی اقدام به این کار کردند بماند چرا که همه ما خوب می دانیم که این کار آنان باعث بیداری بیش از پیش مسلمان و آزادگان در سراسر جهان گردید. زیرا حتی کسانی که قرآن را ندیده اند و حتی یک آیه از آن را نخوانده اند ، حتما برای یکبار هم از خود پرسیده اند که این همه اسلام ستیزی برای چیست ؟ مگر این در این کتاب به چیز اشاره شده است که موجبات خشم این دیو سیرتان را به همراه داشته است؟ و این یعنی موج بیداری اسلام در دنیای امروز؛ یعنی همان چیزی که آنان از آن هراس دارند. پس باید هزار بار خداوند را شکر کنیم که دشمنان ما را از احمق ها قرار داد .

یا به قول شاعر : عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

وظیفه ما چیست؟ بهتر است برای ریشه یابی علت خشم عاملان اصلی این جنایت کثیف، از کلام الهی و توهین های مکرر به رسول مهربانی ها محمد مصطفی(ص) کمی در مورد معجزات این کتاب الهی تحقیق و بررسی کنیم. انشاالله در پست های بعدی به این موضوع خواهم پرداخت؛ مواردی که شاید پیش از این نیز شنیده باشیم ولی در این شرایط به ما کمک می کند تا علت این همه خشم و نفرت دشمنان اسلام را دریابیم.