1. آیا حضور روح، شیطان و به تصویر کشیدن عالم ماورا در همه سریالهای ماه رمضان امسال اتفاقی است؟
2. اگر این یک امر اتفاقی بوده است که جای بسی تاسف است ، که مدیران سیما آنقدر با هم تعامل ندارند که مخاطبان تلویزیون مجبور نباشند در هر سه شبکه فیلمی را تماشا کنند که حول یک محور در گردش است.
3. اگر هم این اتفاق بر اساس برنامه ریزی قبلی بوده و مدیران این شبکه ها از تولیدات شبکه های دیگر باخبر بوده اند، باز هم این ایراد به دوستان وارد است که چرا به دیگر سلایق بیننده های تلویزیونی توجه نشده است.
4. حال اگر از چرایی ساخت این فیلم های تلویزیونی بگذریم این سوال مطرح می شود، اصولا برنامه ریزان چه هدفی از ساخت این نوع سریال ها دارند. (درست است که در سالهای گذشته سریالهای از این دست پخش شد که رضایت مخاطبان را نیز سبب شد، اما باور کنید که ظرفیت بینندگان هم حدی دارد، من نمی دانم چرا وقتی کاری با استقبال روبرو می شود همه سعی می کنند آن را تکرار کنند)
5. تا چند سال قبل سریالهای ماه رمضان، رنگ و اثری از این ماه مبارک داشت، موضوعی که در سریالهای امسال نشانی از آن نمی توان جست.
6. اصلا چه اصراری است که همه شبکه ها در این ماه سریال پخش کنند؟
7. آیا نمی شود به جای ساخت این همه سریال، یک سریال خوب ساخت؟ سریالی که مخاطب احساس نکند تا 30 شب سرکار است و به شعورش توهین می شود.
8. ایا انتقال مفاهیم اخلاقی و دینی فقط از طریق روح میسر است؛ در بعضی از این سریالها که اینقدر در این زمینه اغراق شده است که گویی نویسنده و کارگردان قبلا این عالم را تجربه کرده اند!!!!
9. در برخی موارد ضعف های این سریال ها و ابهاماتی که برای مخاطب ایجاد می کند، آنقدر زیاد است که حتی کودکان نیز آن را به سخره می گیرند؛ این در حالی است که هنوز دوستان باور ندارند که سریال هایشان از ضعف شدید فیلم نامه رنج می برد.